Eltel och DNA förnyar ettårigt ramavtal för telekom i Finland till ett värde av cirka 12,5 miljoner euro

Eltel Finland har tecknat en förnyelse av ett befintligt ramavtal med den finska teleoperatören DNA. Det ettåriga avtalet är värt cirka 12,5 miljoner euro.

Eltels arbete omfattar både fasta och mobila nätverkstjänster, inklusive design, installation och underhåll av DNAs tjänster för både konsument- och företagskunder i södra Finland.

Avtalet gäller från januari 2024 och till slutet av 2024, varefter det finns en option på ytterligare ett plus ett år.

För mer information, kontakta:
Juha Luusua, vd, Eltel Finland
Tel: +358 40 311 3005, juha.luusua@eltelnetworks.com

Elin Otter, kommunikations- och ir-direktör
Tel: +46 72 595 4692, elin.otter@eltelnetworks.com

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Eltel designar, planerar, bygger och säkrar driften av nätverk för en mer hållbar och uppkopplad värld idag och för kommande generationer. Totalt har vi cirka 5 000 medarbetare och under 2022 nådde omsättningen 823,6 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Sverige och Eltels aktier är sedan år 2015 noterade på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.eltelnetworks.com.