Eltel tecknar tvåårigt ramavtal i Finland värt 13 miljoner euro inom affärsområdet Power

Eltels Power-verksamhet i Finland har tecknat ett tvåårigt ramavtal med Elenia, ett ledande finskt elbolag. Avtalet täcker fyra nya nätverksområden och är värt cirka 13 miljoner euro.

Avtalet inkluderar design-, bygg-, underhåll- och reparationstjänster för distributionsnät i Nokia, Orivesi, Laukas och Jyväskylä. Nätverksområdena kompletterar Eltels befintliga portfölj för Elenia och fördubblar det totala antalet nätverksområden till åtta av totalt 20.

Det tvååriga avtalet gäller från den 1 februari 2020 och innehåller en option på ytterligare två år.

Juha Luusua, Managing Director, Country Unit Finland
Tel: +358 40 311 3005, juha.luusua@eltelnetworks.com

Elin Otter, Director, Communications & Investor Relations
Tel: +46 72 595 4692, elin.otter@eltelnetworks.se

Eltel är en ledande nordeuropeisk leverantör av tekniska tjänster för kritiska infrastrukturnätverk – Infranets – inom segmenten Power, Communication och Other, med verksamhet i Norden, Polen och Tyskland. Eltel erbjuder ett brett och integrerat tjänsteutbud som spänner från underhåll och uppgraderingstjänster till projektleveranser. Eltel har en diversifierad kontraktsportfölj och en växande kundbas av stora nätägare. Under 2018 hade Eltel en omsättning på 1,2 miljarder euro. Antalet anställda uppgår för närvarande till cirka 7 100. Sedan 2015 är Eltel AB noterat på Nasdaq Stockholm.