Inbjudan till Eltels presentation av Q1-rapport 2015

Eltel publicerar sin rapport för det första kvartalet 2015, tisdagen den 19 maj 2015 kl 08.00. Samma dag kl 12.00 håller Eltels VD Axel Hjärne och CFO Gert Sköld en presentation på engelska på Summit T-house, Engelbrektsplan 1 i Stockholm. Lunch serveras från kl 11.45.

Vänligen anmäl ditt deltagande i förväg på www.financialhearings.com. Presentationen visas även via webcast i realtid på www.eltelgroup.com. De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen ringer in på nedanstående nummer:

SE: + 46 8 566 426 90
UK: +44 203 428 14 13

Vänligen ring in i god till och anmäl dig.

Efter presentationen kommer det finnas möjlighet att ställa frågor via telefonkonferensen eller skriftligen via webcasten. Presentationen går också att titta på i efterhand på www.eltelgroup.com.

Gunilla Wikman, Investor Relations Manager på Eltel AB
Tel: +46 725 843 630, gunilla.wikman@eltelnetworks.se

Hannu Tynkkynen, Senior Vice President, Group Communications på Eltel AB
Tel: +358 40 311 4503, hannu.tynkkynen@eltelnetworks.com

Eltel är en ledande europeisk leverantör av tekniska tjänster för kritiska infrastrukturnätverk – Infranets – inom segmenten Power, Communication och Transport & Security, med verksamhet i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland, Storbritannien och Afrika. Eltel erbjuder ett brett och integrerat tjänsteutbud som spänner från underhåll och uppgraderingstjänster till större projektleveranser. Eltel har en diversifierad kontraktsportfölj och en lojal och växande kundbas av stora nätägare. Antalet anställda uppgår till cirka 8 600 och under 2014 hade Eltel en omsättning på 1,24 miljarder euro. Eltels aktie är noterad på Nasdaq Stockholm sedan februari 2015.